Gemeente Middelkerke verkoopt duurzame rookmelders

Vanaf vandaag kan je in het administratief centrum van Middelkerke duurzame rookmelders kopen. Voor € 16 per stuk krijg je een optische rookmelder met vaste batterij. Een goeie rookmelder is cruciaal, want daarmee verdubbel je de kans op overleven bij brand. De gemeente Middelkerke ondersteunt daarmee de preventiecampagne van Stichting Brandwonden.

Hoger aantal Belgische branddoden

In ons land stierven in 2016 78 mensen in een woningbrand. In Nederland, een land met 6 miljoen inwoners meer, ‘slechts’ 14. Vanaf vandaag kun je aan onze balie in het MAC degelijke rookmelders kopen. Voor slechts € 16 zorg je voor een sterke overlevingskans, als je ooit geconfronteerd wordt met een brand en de opbrengst van de verkoop gaat integraal naar de Stichting Brandwonden.

Vaste batterij met lange levensduur

Veel mensen kopen goedkopere rookmelders met vervangbare batterijen. Onze preventie-adviseur raadt die af, want na verloop van tijd verliest de sensor zijn performantie en het risico bestaat dat je de batterijen vergeet te vervangen. De rookmelders die je in het MAC kan kopen zijn streng gecontroleerd en hebben een vaste batterij van 10 jaar. Die paar euro’s die je meer uitgeeft, kunnen dus echt je leven redden.

Te koop in MAC

Je kan dergelijke rookmelders kopen aan de balie van het MAC tijdens de openingsuren. Ze kosten € 16 per stuk. Betaling met bancontact is mogelijk.

Wat doet de Stichting Brandwonden?

De Stichting Brandwonden wil slachtoffers van brandwonden en hun familie helpen hun plaats in de maatschappij terug te vinden door financiële steun. Daarnaast voert de Stichting een intensief preventiebeleid dat er moet voor zorgen dat er zo weinig mogelijk brandslachtoffers vallen.

Meer info?

MAC, Spermaliestraat 1, 8430 Middelkerke