Veelgestelde vragen (FAQ)
Is er een wachtlijst?
Ja, er is een wachtlijst. De rangorde wordt bepaald op basis van het zorgprofiel en datum inschrijving. Neem hiervoor contact op met de sociale dienst van het WZC of via 059 31 92 25.
Wat met cash en waardevolle spullen?
Er is een safe op de kamer aanwezig, maar het wordt afgeraden om cash mee te brengen. De meeste kosten worden via de verblijfsfactuur vereffend.
Wat met de aankoop en beheer van medicatie?
Het woonzorgcentrum werkt samen met een apotheek die alle medicatie via een robotsysteem klaarzet. De medicatie wordt geleverd in individuele verpakkingen per bewoner en per tijdstip.
Medicatie wordt besteld en toegediend door het zorgpersoneel van het woonzorgcentrum. De bewoner/vertegenwoordiger tekent bij opname daarvoor een mandaat.
Wanneer een bewoner een andere apotheek verkiest, dient men zelf in te staan voor alle wijzigingen van medicatie en aan te leveren in individuele verpakkingen, per tijdstip om vergissingen te vermijden.
Hoe wordt de privacy gewaarborgd?
Gegevensbescherming: De persoonsgegevens, medische gegevens, beeldmateriaal,… worden verwerkt met respect voor de privacy van de bewoner. Hiervoor wordt de GDPR(General Data Protection Regulation) gevolgd.
Zijn huisdieren toegestaan?
Huisdieren mogen op bezoek komen.
Is er een kapper en pedicure beschikbaar?
De bewoner heeft vrije keuze van kapper en pedicure. Indien gewenst kan het woonzorgcentrum deze diensten voor jou organiseren. Het woonzorgcentrum beschikt over een eigen kapsalon.