Eindejaaractie Middelbon groot succes
Volgens jaarlijkse traditie konden mensen ook dit jaar via sociale media deelnemen aan de eindejaarsactie om Middelbonnen te winnen. De actie werd georganiseerd door de dienst Lokale Economie en had als doel de handelaars in Middelkerke opnieuw een extra duwtje in de rug te geven tijdens de eindejaarsperiode.
Hoewel de eerste wedstrijd helaas het slachtoffer werd van phishing, liet de interesse niet op zich wachten. Meer dan 500 mensen namen alsnog deel aan de vernieuwde actie via de website van Middelkerke. “We wilden deze actie absoluut laten doorgaan,” zegt schepen van Lokale Economie, Ethel De Blieck. “Onze handelaars verdienen net in deze periode extra steun, en het is fijn om te zien dat zoveel mensen hun weg blijven vinden naar lokale aankopen.”
De hoofdprijs, een Middelbon ter waarde van 250 euro, ging naar An uit Ninove. Zij is al zeven jaar tweedeverblijver in Middelkerke en zal haar Middelbon gebruiken om gezellig te gaan eten bij een van de deelnemende lokale handelaars. Ook handelaars kunnen nog steeds instappen: inschrijven voor de Middelbon blijft mogelijk.
Daarnaast werden nog eens 50 Middelbonnen van 50 euro verloot. In totaal werd zo een prijzenpot van 2.750 euro verdeeld. “Met deze actie winnen eigenlijk twee partijen,” besluit de schepen. “De deelnemers worden beloond én onze lokale handelaars krijgen een mooie stimulans in deze gezellige, maar ook belangrijke periode van het jaar.”
