Adreswijzing naar het buitenland

Wat?

Als je naar het buitenland verhuist, moet je dit melden aan je gemeente.

Hoe?

Je moet je nieuwe adres doorgeven aan de dienst burgerzaken.

Dit kan aan het loket burgerzaken, via het digitaal loket of via e-mail.

De aangifte kan gebeuren door een meerderjarige of door de referentiepersoon van het gezin.

Als de adreswijziging voor het hele gezin geldt, volstaat het dat één van de meerderjarige leden van het gezin de aangifte doet.

Als een minderjarige naar het buitenland verhuist, moet iemand die het ouderlijke gezag uitoefent hem bij de aangifte bijstaan.

Na de aangifte ontvang je een document (model 8) waarmee je je moet aanbieden bij een Belgische diplomatieke post in het land van je nieuwe woonplaats.

Wat meebrengen?

  • Nieuwe adres in het buitenland
  • Identiteitskaart van elk lid van het gezin en bijbehorende puk- en pincode

Kostprijs

Gratis

Schrijf u in op de nieuwsbrief van Gemeente Middelkerke